Herstelloopje na de halve van Haarlem

1 oktober 2018 - Haarlem, Nederland

Na het succes van gisteren heb ik weer helemaal de smaak van het hardlopen te pakken. Ik ben sinds gisteravond al aan het dagdromen over spectaculaire locaties, afstanden en wedstrijdtijden. De komende 8 weken wil ik het aantal kilometers per week steeds met ongeveer 10% ophogen. Deze week staat er 34 kilometer op de planning.

Shirt halve van Haarlem

Het shirt dat ik gisteren bij de halve van Haarlem heb gekregen zit erg fijn. Helemaal goed voor een kort herstelloopje. Ik neem mezelf voor om rustig 4 kilometer te gaan lopen, dan heb ik nog 30 kilometer over voor de rest van de week. Voor de verandering laat ik mijn telefoon (en dus ook mijn muziek) thuis. Meestal loop ik met muziek, dit zorgt voor wat afleiding en het voorkomt dat ik mezelf hoor ademen (als ik dat hoor voelt het lopen meteen veel zwaarder).

Het is frisjes buiten maar na een kleine 2 kilometer ben ik warm gelopen en is het eigenlijk een heerlijke temperatuur om te lopen (12,8 graden). Ik loop een rondje door de buurt en het gaat best soepel. Ik voel wel dat ik gisteren een flinke afstand heb gelopen maar zo rustig lopen gaat me goed af. Mijn brunch van vandaag blijkt niet ideaal om op te rennen. (450 gram sperziebonen en 4 volkoren boterhammen).

Als de 4 kilometer voorbij zijn ben ik nog net niet thuis. De korte bui die me liet weten dat de herfst begonnen is, is overgewaaid en ik loop heel ontspannen. Ik besluit nog één kilometer door te lopen (want stoppen na 4,23 kilometer is een absolute no go).

herstelloop

Weer thuis koppel ik mijn sporthorloge aan de computer waarop ik meteen een mail ontvang dat ik door deze training tegelkoning van Bloemendaal ben, dat gaat natuurlijk al snel op de 1e van de maand hihi. Maar toch leuk!

hardloopspel

Morgen om 19:30 is er training bij de loopgroep.

1. Dick:
    1 oktober 2018
    Goed bezig. Herstel loop is altijd goed, maar er zijn er veel die dat maar achterwege laten. Voor de 'supercompensatie' ook goed om niet te lang in herstel (lees op de bank) te blijven hangen.
    Hou vooral het plezier vast!