De kilometers van week 40 (29)

7 oktober 2018

Met een PR op de halve marathon in herinneringen starten we deze nieuwe week vol goede moed. Gisteravond ben ik al lekker aan het brainstormen geweest over nieuwe hardloopplannen, hierover ga ik nog een aparte blog schrijven.

Maandag

Aan het begin van de middag trek ik mijn loopschoenen aan om een herstelloopje te doen. Ik ervaar enigszins zware benen van zondag, op een rustig tempo een rondje maken kan prima. Met een tempo van 6.26 min/km hobbel ik een rondje van 5 kilometer door de wijk. Eerder op de dag had ik er geen rekening mee gehouden dat ik nog zou gaan lopen dus het 'stevig volkorenbrood' zat een beetje in de weg.

Woensdagochtend

Om 07:15 stond ik buiten, het begint dan al licht te worden. Ik vind het heerlijk om in de ochtend te lopen, wanneer ik nog veel energie heb en de wereld nog slaapt. 07:15 is dan ook eigenlijk al best laat om te gaan (06:00 of 06:30 is beter) maar nog vroeg genoeg om een klein rondje te maken. Ik loop deze ochtend samen met Abel en we hebben een lekker tempo. Met een pas van 5.49 min/km lopen we ruim 6 kilometer, een heerlijk begin van de dag.

Schotse hooglandersWoensdagmiddag

Na de training van vanmorgen heb ik de smaak te pakken. Tussen 2 afspraken door zie ik nog een paar uur tijd om wat kilometers te maken. Ik weet dat ik de rest van de week niet (veel) meer zal lopen dus besluit ik om nog een duurloopje te doen. In Santpoort loop ik de Kennemerduinen in en volg ik een lange weg. Na 9 kilometer begroet een fris windje me waardoor ik weet dat ik de zee nader. Aan het einde van de weg strand (haha) ik op een grote berg mul zand en een bordje 'verboden toegang'.Verboden toegang Na enige twijfel besluit ik het bordje te negeren en omhoog te lopen. De tegenligger (die verdacht veel op een boswachter leek) liet me even schrikken, het uitzicht dat ik bovenaan zie is dat meer dan waard. Het is prachtig mooi weer voor begin oktober, zelfs hier op het strand is het best warm. Na een korte stop om van het uitzicht te genieten en wat foto's te maken keer ik om, om via een ander deel van de duinen weer terug te lopen naar huis. De laatste helft kom ik (weer) wat schotse hooglanders tegen, die lopen er best wat rond in de Kennemerduinen. Ik volg de borden 'ingang bleek en berg', waar ik na 14 kilometer uit kom. De route langs de ruïne van Brederode brengt me weer thuis en met een voldaan gevoel druk ik het sporthorloge na 18 kilometer (6.03 min/km) uit.

Uitzicht op zee

Donderdag t/m Zondag

Het laatste deel van de week ben ik een heerlijk lang weekend aan het touren met de motor in de Ardennen. Op een wandeltocht van bijna 15 kilometer door de bergen na gun ik mijn benen even wat rust. Wat mij betreft een goede week, 3 trainingen, ruim 29 kilometer en bijna 3 uur aan het lopen geweest. Helaas heb ik deze week geen tijd gevonden om te trainen bij de loopgroep, dat komt volgende week weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade