De kilometers van week 41 (41)

14 oktober 2018

Er is weer een week voorbij, een week met veel en vooral fijne kilometers. Naast de trainingen van deze week heb ik nog een andere belangrijke stap gezet deze week, ik ben namelijk even bij de huisarts geweest. Wat ik daar heb besproken lees je verderop in deze blog.

De trainingen

Deze week heb ik vooral váák gelopen. Maarliefst 5 keer heb ik deze week mijn hardloopschoenen aangetrokken om een paar kilometer te maken. Op maandag en woensdag heb ik een kort rondje gelopen met Abel. Lekker rustig en ondertussen een beetje babbelen. Op dinsdag besloot ik om de motor eens te laten staan en lopend op bezoek te gaan bij een vriend in IJmuiden. Na een kop thee en een aflevering van een serie liep ik via net een andere route naar huis. Zo had ik weer mooi 12 kilometer gelopen. Donderdag ben ik gaan trainen bij de loopgroep (yes! dit is ook een van mijn doelen voor oktober, zie daarvoor mijn andere blog). Super fanatiek ben ik zelfs naar de IJsbaan (daar begint de training) toegelopen. Arno gaf de training en dit was voor mij ook de eerste keer dat ik van hem training kreeg. Arno traint niveau 2, dat betekent voor mij flink doorlopen. In de training bij de loopgroep wordt altijd aandacht besteedt aan loopscholing, intervallen en oefeningen. Dit zijn dingen die ik zelf meestal links laat liggen. Met andere woorden: deze manier van trainen zorgt al snel voor spierpijn bij mij haha. Vrijdag en zaterdag heb ik mijn benen rust gegund zodat ik zondag fit mee kon doen met de estafetteloop Rondom Haarlem. Hier liep ik 5,51 km waarvan de 1e 5 kilometer in 24.50 minuten, een PR! Hoe de rest van deze dag verliep vertel ik jullie graag in een volgende blog.

Kilometers en tempo's:

1. Maandag: 5,65 km in 33.32 (5.56 min/km)
  2. Dinsdag: 12,1 km in 1.11.10 (5.53 min/km)
  3. Woensdag: 5,01 km in 30.40 (6.07 min/km)
  4. Donderdag: 13 km in 1.19.02 (6.05 min/km)
  5. Zondag: 5,51 km in 27,28 (4.59 min/km)
  6. Totaal: 41,27 km in 4.01.52 (5.56 min/km)

Op bezoek bij de huisarts

Zoals ik eerder al schreef heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts om af te stemmen of het verantwoord is om intensiever te trainen. Hiervoor heb ik een gesprek gehad over mijn beweegredenen (haha), is er een hartfilmpje gemaakt en is mijn bloeddruk gemeten. ECG-3-lead-recording

Zoals verwacht kwamen er geen eigenaardigheden uit de testen. Mijn hartslag was wat laag, wat heel normaal is bij duursporters. Het enige aandachtspuntje dat de huisarts noemde was het eten en mijn gewicht. Omdat ik nog niet helemaal hersteld ben van mijn eetstoornis is het belangrijk om hier goed mee om te blijven gaan.

Al met al een erg fijne hardloopweek!